Kuvaus
Tekniset tiedot:
- rakenne: istukkatuettu pallo integroiduilla pallotiivisteillä
- materiaalit: C22.8 (A105), 15Mo3 (A182 F1), 13CrMo44 (A182 F12), 10CrMo910 (A182 F22), X10CrMoVNb9 1 (A182 F91), Duplex 347H, muut materiaalit
- paineluokat: PN 64 … PN 760, ANSI/ASME Class 900 … 4500
- koot: DN 10 … DN 100, ¼” … 4”
- SIL 3, ATEX, API, Fire Safe, ISO 15848, API-6D, PED
- supistettu- tai täysaukko
- liitäntä: hitsaus tai laippa
- 4 VUODEN NOLLAVUOTOTAKUU höyrykäytössä
- valmistaja: Valvtechnologies, Inc.
Ominaisuudet:
1. INTEGROITU PALLOTIIVISTE
Venttiilin jättöpuolella ei ole irrallista tiivistettä, vaan tiiviste on osa venttiilin päätyä. Koska venttiilissä ei ole irrallista jättöpuolen tiivistettä, vuoto tiivisteen ja tiivistetaskun välillä on eliminoitu. Tulopuolen tiivisteen takana on kuppijousi, joka painaa pallon tiivistepintaa vasten. Kun venttiili on täysin auki, pinnoitettu pallo suojaa tiivistepintoja.
2. RUNKOTIIVISTERATKAISU
Kentällä testattu, verraton tiivisterengasratkaisu. Venttiili on tiivis kaikissa olosuhteissa aina 760 °C lämpötilaan asti.
3. PATENTOITU (RAM™) PINNOITUSMENETELMÄ
Pallotiiviste ja pallo on pinnoitettu ohuelle Tungsten tai kromikarbidi pinnoitteella. Menetelmällä saavutetaan erittäin kova pinta (68-72 Rc), joka kestää pitkän käyttöiän vaativissa käyttöolosuhteissa, kuten korkeissa paineissa, -lämpötiloissa ja -kiintoainepitoisuuksissa. Pallon tiivistepinta ja pallo on läpätty yhteen. Tällä saavutetaan täysin tiivis ratkaisu.
4. JOUSIKUORMITTEINEN KARATIIVISTYS
Karatiivisteenä puhdas Grafoil®, ympäröitynä hiilikuitu/Inconel renkailla. Poksin kiristyslaipassa on kuusi Belleville jousta ja pulttia, jotka takaavat tiiveyden lämpötilanvaihteluista huolimatta.
5. TURVALLINEN KARARATKAISU
Kara on sorvattu yhdestä kappaleesta ja asennettu venttiiliin sisältäpäin. Karan olkapää estää karan nousun venttiilistä.